Overslaan en naar de inhoud gaan
Achtergrond afbeelding LED scherm

Het Commissariaat voor de Media adviseert positief over de aanvraag voor het nieuwe aanbodkanaal NPO Luister – on demand van de Nederlandse publieke omroep.

De NPO heeft in haar Begroting 2022 een aanvraag gedaan voor het nieuwe aanbodkanaal NPO Luister – on demand. NPO Luister – on demand richt zich op een breed publiek, primair op luisteraars die hun luistergedrag veranderd hebben naar een mix van lineair en on demand luisteren of open staan voor verandering. Met het nieuwe aanbodkanaal beoogt de NPO een gemiddeld jonger publiek te bereiken dan via de lineaire aanbodkanalen van de NPO.

Het Commissariaat ziet het belang van een ondemandaudiostrategie voor een succesvolle digitale toekomst. De publieke omroep moet voor de uitoefening van de publieke mediaopdracht meegaan met haar tijd. Het stimuleren van innovatie van media-aanbod, het volgen en stimuleren van technologische ontwikkelingen en het benutten van de mogelijkheden om media-aanbod aan het publiek via nieuwe media- en verspreidingstechnieken aan te bieden, is een onderdeel van de publieke mediaopdracht. Het aangevraagde nieuwe aanbodkanaal NPO Luister – on demand sluit goed aan bij de ontwikkelingen en de opdracht om te innoveren.

Het samenbrengen van een gefragmenteerd en verspreid aanbod op één centrale vindplaats draagt bij aan de vindbaarheid en herkenbaarheid van het NPO-aanbod en daarmee de toegankelijkheid van de publieke omroep.

Onze website maakt gebruik van cookies om het gebruik en functionaliteit te waarborgen.