Overslaan en naar de inhoud gaan
Achtergrond afbeelding LED scherm

In ons E-loket kan de status van een aanvraag of melding worden ingezien.

Ook kunnen daar op een veilige manier documenten worden uitgewisseld. Zo kunnen wij aanvragen en meldingen beter verwerken en krijgt de betrokkene een overzicht van de informatie die van belang is.

DigiD en eHerkenning

In het E-loket kan worden ingelogd met DigiD of, als een aanvraag namens een KvK-geregistreerde organisatie wordt gedaan, met eHerkenning. Met deze persoonsgebonden inlogmethoden kan een aanvrager veilig online zaken doen. Zo weten wij zeker wie de aanvrager is en dat deze bepaalde zaken voor zichzelf of namens de organisatie mag regelen. Hiermee is de toegang tot ons E-loket veilig en betrouwbaar.

KvK-geregistreerde organisaties die een aanvraag bij het Commissariaat doen, moeten eHerkenning gebruiken om in te loggen in het E-loket. Personen kunnen met hun DigiD inloggen.

Aanvragen eHerkenning voor organisaties

Organisaties die nog geen eHerkenningsaccount hebben, moeten een account met minimaal veiligheidsniveau EH3 aanvragen. Omdat het aanvragen van eHerkenning enige verwerkingstijd heeft, raden wij aan om dit zo spoedig mogelijk te doen. In het stappenplan op de website van eHerkenning staat hoe zo’n aanvraag kan worden gedaan.

Machtigen meerdere personen

Organisaties die al eHerkenning gebruiken, kunnen de houder van het eHerkenningsaccount van de organisatie laten inloggen in ons E-loket. Deze houder van het eHerkenningsaccount kan ook andere personen machtigen om namens de organisatie in te loggen. Vraag dus voor medewerkers die aanvragen namens de organisatie bij ons moeten indienen een dergelijke machtiging aan.

Voor meer informatie over eHerkenning verwijzen wij u graag naar de website van eHerkenning.

Onze website maakt gebruik van cookies om het gebruik en functionaliteit te waarborgen.