4 maart 2020
Commissariaat voor de Media neemt stakeholders mee in een veranderend medialandschap
Dinsdag 3 maart verkenden het Commissariaat voor de Media en zijn stakeholders, waaronder landelijke en lokale publieke en commerciële media-instellingen, commerciële mediadiensten op aanvraag, het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, en mediagerelateerde organisaties, tijdens een Strategy Walk het veranderend medialandschap.
In verschillende belevingskamers konden de stakeholders hun visie op het Commissariaat, hun gedachten over het toezichtveld, en hun ideeën over het medialandschap kenbaar maken. Het Commissariaat voor de Media hield deze Strategy Walk om met zijn stakeholders in gesprek te gaan over de trends van de mediawereld en de uitdagingen en dilemma’s die deze trends met zich meebrengen voor het toezicht. Door deze dialoog te voeren werd er een frisse blik geworpen op zowel het veranderende medialandschap als de rol van het Commissariaat voor de Media hierin.Na een plenaire opening door voorzitter Renate Litjens gingen de stakeholders in vijf groepen uiteen. De vijf verschillende thema’s waar de groepen input op konden geven waren:
- Historie van het medialandschap en de relatie tot toezicht
- Informatievoorziening in Nederland
- Blik op de toezichtstrategie 2025 en verder
- Rol en invloedssfeer van het Commissariaat
- Relevante media maken anno nu
Hieronder een impressie van de Strategy Walk



Informatievoorziening in Nederland
Blik op de toezichtstrategie 2025


Informatievoorziening in Nederland
Blik op de toezichtstrategie 2025



Rol en invloedssfeer Commissariaat
Relevante media maken anno nu


Rol en invloedssfeer Commissariaat
Relevante media maken anno nu



Afsluiting van de Strategy Walk


Afsluiting van de Strategy Walk

