22 juni 2022

Jaarverslag 2021: Klaar voor het nieuwe speelveld

Met het jaarverslag geven wij inzicht in onze activiteiten en behaalde resultaten, inclusief de jaarrekening.

Het medialandschap blijft voortdurend veranderen. In 2021 heeft het Commissariaat voor de Media een nieuwe bestuurlijke en organisatorische basis gelegd om in dit bewegende speelveld zijn taak als toezichthouder te kunnen vervullen. Zo kunnen we nu en in de toekomst doelgericht en flexibel bijdragen aan het behoud van een onafhankelijk, pluriform, toegankelijk en veilig media-aanbod.

Onze bijdrage

Onafhankelijke, toegankelijke, pluriforme en veilige media zijn de basis van ons mediabestel en onmisbaar voor de democratie. Ze bieden ons de mogelijkheid om op basis van verschillende geluiden onze eigen mening te vormen. Integriteit en diversiteit vormen onderdeel van de governance van iedere media-instelling en zijn randvoorwaardelijk voor een goed functionerend mediabestel. Op verschillende manieren hebben we in 2021 bijgedragen aan de bewaking en daarmee het behoud van deze waarden. Onze meest relevante activiteiten komen in dit jaarverslag aan bod.

Commissariaat voor de Media Jaarverslag 2021